Menu
Kontakt Kívánságlista Keresés
Omega 3 – sokoldalú gyógyír a tengerből

Omega 3 – sokoldalú gyógyír a tengerből

A fitt szellem elengedhetetlen fontossággal bír, hisz ez határozza meg azt, hogy hogyan tudunk megfelelni a mindennapi elvárásoknak. Egy biztos, halat enni bölcs dolog…

Kevés olyan tényező van, ami nagyobb hatással van az egészségünkre, mint a táplálkozás. Az egészséges táplálkozásban az Omega 3 zsírsavak kulcsszereppel bírnak. A halak Omega 3 zsírsavtartalma kifejezetten magas. Különösen a hidegvízi halak, mint a lazac és a tonhal, de a kagylók is rendkívül magas Omega 3 tartalommal rendelkeznek. Az Omega 3 egy esszenciális zsírsav, hiszen szervezetünk nem tudja előállítani őket, így különösen fontos az, hogy táplálkozásunkkal elegendő mennyiséget fogyasszunk belőle. Léteznek növényi eredetű Omega 3 zsírsavak is, bár ezeket a szervezet csak minimális mértékben tudja hasznosítani. 

fish on a plate

Mi is valójában az Omega 3 zsírsav?

Az élethez nélkülözhetetlen tápanyagok egyik csoportját képezik a zsírsavak, melyek kémiai szerkezetüket tekintve telített, egyszeresen vagy többszörösen telítetlen zsírsavakra oszthatók. Hatásuk a szervezetben eltérő. Különlegesen értékesek és egészségünk szempontjából fontosak a többszörösen telítetlen Omega 3 zsírsavak – főként az eikozapentaénsav (EPA) és a dokozahexaénsav (DHA). Szervezetünk minden egyes sejtjének membránjában megtalálhatóak, fontos építőelemek, melyek a sejtek hibátlan működésében elengedhetetlenek és a sejtcsoportok integritásában is alapvető szereppel bírnak. Az idegsejtek és az agy ép működése elképzelhetetlen nélkülük. 

A fitt szellem nem a kor függvénye!

Figyelmünket, memóriánkat és tanulási készségeinket nagyban befolyásolja az általunk elfogyasztott élelmiszerek minősége. A magas mennyiségben elfogyasztott DHA zsírsavak azért fontosak, mert az agy fő energiaforrását jelentik. Soha nem vagyunk túl idősek ahhoz, hogy tegyünk szellemi teljesítőképességünk frissességéért. Az „agy jogging” segít az agy szürkeállományának edzésében pl.: keresztrejtvényekkel. A táplálkozás során bevitt Omega 3 zsírsavak segítenek a normál agyműködést fenntartani. Ehhez a szervezetnek naponta minimum 250 mg DHA-ra van szüksége. 

Tény: a normális agyi működés alapfeltétele az, hogy megfelelő mennyiségű DHA zsírsavat fogyasszunk.

Egészségmegőrzés, ami a szívünkig ér!

Teljesítőképességünk és közérzetünk nagyban befolyásolja viselkedésünket. A megfelelő mennyiségű mozgással és az egészséges étkezéssel javíthatjuk közérzetünket és szívünk egészségéért is felelhetünk.

A mozgás, az elegendő alvás és a kikapcsolódás apró dolgok, amiknek örül a szív, de nem elhanyagolható fontosságú szívbarát tényező a táplálkozás is. Döntő fontosságú: a megfelelő Omega 3 zsírsavakkal való ellátottság, mert értékes segítséget nyújtanak a normál szívfunkció megőrzésében. A hidegvízi halak, mint pl.: lazac, hering stb. kiváló forrásai az Omega 3 zsírsavaknak, de ehhez hetente legalább 2-3 adagot kell belőlük elfogyasztani. Egy Omega 3 tartalmú Doppelherz kapszula 900 mg tengeri halolajat tartalmaz, melynek 60%- Omega 3 tartalom, és így már napi 1 kapszulával fedezhetjük a szervezetünk számára szükséges Omega 3 mennyiséget. 

Szemünk egészségéről is gondoskodik…

A látás során érzékeljük felismerünk tárgyakat, érzékeljük a környezetünket, a távolságokat és színeket tudunk megkülönböztetni. A látószervünk a külvilágból érkező információk 80%-át szállítja az agyba, ahol az érzékelésből a feldolgozás során érzet keletkezik. Az Omega 3 zsírsavak a szem egészségének fenntartásában is fontos szerepet játszanak, mert a látóidegsejteknek és a retinának is alapvető alkotóelemei. Napi 250 mg DHA-val való ellátottság pozitív szerepet játszhat a normál látás megtartásában.

newborn baby

A magzat és a csecsemők fejlődéséhez is elengedhetetlen…

A magzat és csecsemő táplálása az édesanya táplálkozásától függ.

Bizonyított tény, hogy az édesanyák megfelelő DHA és EPA ellátottsága a terhesség és a szoptatási idő alatt is jótékony hatású a magzatra, illetve a gyermekre nézve.

Különösen a terhesség 3. harmadában és az újszülött életének első pár hónapjában fontos a megfelelő mennyiségben fogyasztott Omega 3 zsírsav. Az agy, az idegszövetek és a szem ezekben a fejlődési szakaszokban sok DHA-t tárolnak. Emiatt a terheseknek napi 200 mg DHA felvétele javasolt. Aki nem eszik halat az étrendkiegészítők segítségével emelheti meg az Omega 3 szírsavak bevitelét.

A minőségi termékek az EPA és DHA standardizált mennyiségével válnak ki és szigorúan ellenőrzik a káros anyag tartalmukat. Szag és íz semlegesek, valamint jól felvehetők.

Doppelherz Omega 3 koncentrátum

A kapszula 900 mg halolajat tartalmaz, melynek 60%-a Omega 3 zsírsav. A forgalomban lévő más halolaj kapszulák többségének Omega 3 zsírsavtartalma kb. 30%-nyi.

Egy Doppelherz Omega 3 kapszulában annyi többszörösen telítetlen zsírsav található, mint 1800 mg közönséges halolajban. A magas koncentrációnak köszönhetően napi egy kapszulával fedezhetjük a szervezetünk számára szükséges mennyiséget.

Mint azt korábban említettük, a külvilágból érkező információk 80%-át a szem továbbítja az agy felé. Az agy kapacitásának több, mint 1/3-ára van szüksége ahhoz, hogy a szemből érkező vizuális ingereket feldolgozza. Ebből következik, hogy az egészséges látás nagyon fontos része az agy mindennapi tornájának, fittségének megtartásában.

 

A szem is táplálkozik

A 40. életévtől kezdődően többnyire gyengül a természetes látóerő. A látóerő megtartásáért mi magunk is sokat tehetünk bármely korcsoportban, ha egészségesen táplálkozunk és egészségtudatos életmódot folytatunk ( dohányzás kerülése, arról való leszokás, napszemüveg viselése az UV védelem érdekében).

Egy napra elegendő vitamin és nyomelem mennyiségét fedezi 5 adag gyümölcs elfogyasztása. Ez pozitív hatással van a szem egészségére is.

A vitaminok és nyomelemek a szervezetünkben működő antioxidáns rendszert támogatják, melyek a felszabaduló szabadgyököket semlegesítik, és így védik a sejteket az oxidatív stressz káros hatásaival szemben. Ebben a védelmi rendszerben a legfontosabb szerep a nyomelemek közül a szelénnek, a cinknek és a réznek, valamint a C és az E vitaminoknak jut.

A vitamin – a klasszikus szemvitamin

A szem egészségével és a látás élességével kapcsolatban leggyakrabban emlegetett vitamin az A vitamin.

A retina fényérzékelő sejtjei a csapok és a pálcikák. A pálcikák fotopigmentjét, a rodopszint az A vitamin aktiválja. A pálcikák felelnek azért, hogy sötétben is jól lássunk. Az A vitamin hiányakor szürkületi vakság, más néven farkas vakság alakul ki. A sokáig tartó TV nézés, a monitor előtti munkavégzés, a gyakori éjszakai vezetés vagy az erős napsugárzás megemelhetik az A vitamin szükséglet mennyiségét. Szervezetünk nem képes A vitamint létrehozni, a táplálkozás során bejuttatott bétakarotint viszont képes A vitaminná alakítani. A sárgarépa kifejezetten magas bétakarotin tartalommal rendelkezik, de a máj, a zsíros halak (hering, makréla), tojás, zsíros sajtfélék ugyancsak jó A vitamin forrásként szolgálnak. A felnőttek számára javasolt napi A vitamin mennyiség 0,8-1 mg.

Lutein + Zeaxanthin – A makula (sárga folt) elemei

Az éleslátásért a retina egy bizonyos területe felelős: az úgynevezett sárga folt (makula lutea). A sárga folt joggal kapta nevét. A sárga színanyag a lutein és zeaxanthin növényi festéknek köszönhető, amelyek nagy koncentrációban fordulnak itt elő. A sárga folt tartományában a napfény majdnem töretlenül esik be, ezért különösen ki van szolgáltatva a fény káros oxidatív hatásának.

A lutein és a zeaxanthin a szabad gyökök ellenfelének tekinthetők és gyakran a szem természetes napszemüvegének nevezik. A luthein és a zeaxanthin alapvetően a zöldségekben, mint a kelkáposzta, petrezselyem, spárga vagy a spenót fordul elő.

DHA Omega zsírsav – az agynak és a látósejteknek

Különösen értékesnek és egészségmegőrzőnek számítanak a többszörösen telítetlen Omega 3 zsírsavak – mindenek előtt az Eikozapentaénsav (EPA) és a Dokozahexaénsav (DHA). Az Omega 3 zsírsavak a szem egészségének fenntartásában is szerepet játszanak.

A DHA az agyban lévő idegsejtek és a retinában található receptorsejtek membránjában leggyakrabban előforduló zsírsav, így a normál látóerő megtartásában elengedhetetlen. Fontos szerepe van a szemszárazság elkerülésében is, hiszen a könnyfilmréteg külső felülete is zsírtartalmú annak érdekében, hogy a könny ne párologjon el a szem felszínéről és a szemek megfelelően nyirkosak maradjanak.

Az Omega 3 zsírsavak testünk számára esszenciálisak, hiszen szervezetünk nem tudja előállítani őket, így rendszeresen pótolni kell ezeket táplálkozásunkkal. Különösen sok Omega 3 zsírsavat tartalmaznak a hidegvízi halak, mint a hering, makréla vagy a lazac.

A Doppelherz Augen Sehkraft + Schutz étrendkiegészítő már napi két kapszulával fedezi a megfelelő mennyiségű zsírsav ellátást. A Doppelherz étrendkiegészítője, az AUGEN SEHKRAFT + SCHUTZ hozzájárul a normális látóerő fenntartásához valamint az oxidatív stressz elleni védelemhez.