Menu
Kontakt Kívánságlista Keresés
termék
Gyors keresés
  • kiszerelési forma
  • összetevők
  • jellemzők
Filter
kiszerelési forma
összetevők
jellemzők
ásványi anyagok
Baba mama (2 termék)
Doppelherz Folsav 800 Depot
Doppelherz Doppelherz Folsav 800 Depot
  • A folsav hozzájárul a normális sejtosztódáshoz és a vérképződéshez
  • A C, B6 és B12 vitaminokkal, amelyek támogatják az immunrendszer normális működését
  • Depot tabletta késleltetett hatóanyagleadással
Doppelherz Omega 3 family
Doppelherz Doppelherz Omega 3 family
  • Magas az omega-3 zsírsavakban
  • 180 mg DHA-t tartalmaz - az agy építőköve - napi adagként (2 gél tabletta)
  • A gél-tabletták finom citrom ízzűek
Baba mama

Fontos tápanyagok anya és gyermek számára

Minden anya a legjobbat szeretné a gyermeke számára és egy nő elkezdi megteremteni ennek alapját a családtervezés szakaszában egy "megfelelő" táplálkozási rendszerrel. A terhesség alatt a köldökzsinóron keresztül táplálja a babáját. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy kétszer annyit eszik a terhesség alatt, hanem a megfelelő mennyiségű tápanyag felvételt. A folsav megfelelő adagolása elengedhetetlen a baba egészségének hozzájárulásához.

Az anyának már a terhesség előtt is nélkülözhetetlen a folsav tartalmú élelmiszerek fogyasztására, mivel az embriónak szüksége van erre a vitaminra a terhesség korai szakaszában.

Nemcsak a gyermekekről kell gondoskodni, hanem az anyáról is.

A testednek szinte egy maratont kell elviselnie a terhesség alatt. Mindenképp figyelj a megfelelő kalóriabevitelre, mert szülés után nehéz megszabadulni a plusz kilóktól. Ha az étrended kiegyensúlyozott és főként friss, helyi termékekből áll, máris sokat tettél!

Folsav - gondoljon rá időben, mikor gyermeket szeretne

A legtöbb nő a folsavat csak terhességi vitaminként ismeri. Nem ok nélkül, mert döntő szerepet játszik a gyermek fejlődésében a terhesség alatt.

A nőknek már akkor ajánlott a folsav fogyasztása, mikor már eldöntötték, hogy gyereket szeretnének, mivel a döntő sejtképződés és -elosztás a terhesség korai szakaszában történik. Az a neurális cső, amelyből a gerincvelő és az agy kifejlődik, csak a 18. napig tart, tehát fontos a folsav.

De ezen a ponton a legtöbb nő még csak nem is tud a terhességéről. Ezért a folsavat már akkor el kell kezdeniük alkalmazni, mikor abbahagyják a fogamzásgátló szedését.

A folsav nem csak a baba testsejtjeinek egészséges fejlődését támogatja, hanem hozzájárul az anyai szöveteinek vérellátásához és növekedéséhez is. Mind a méh, mind az anya hasi szövete gyors ütemben növekszik.

A folsav szükséges napi mennyisége a terhesség alatt megduplázódik, 0,4 mg-ról 0,8 mg-ra. A 2008-as Országos Fogyasztási Felmérés szerint azonban a folsavszint nem optimális, és sok nő nem megfelelő szinttel kezdi a terhességet.

A vitaminok megfelelő bevitelét is biztosítani kell a szoptatás alatt, mivel a folsav még akkor is támogatja a baba fejlődését és növekedését.

Folsav tartalmú élelmiszerek:

  • Fehérbab

  • Búzacsírák

  • Levélzöldek, például a rukkola vagy brokkoli

  • Belsőségek, mint például a borjú vagy baromfimáj

  • Lencse

  • Paradicsom

  • Hal

  • Teljes kiőrlésű gabonafélék

Figyelmeztetés: Legyen óvatos az élelmiszerekkel. A folsav érzékeny, és védeni kell a hő, az oxigén, a víz és a fény ellen.

Az Omega 3 fontos az anya és a baba számára

Nem csak a vitaminok, az ásványi anyagok és a nyomelemek létfontosságúak az egészségünk szempontjából, hanem az egészséges zsírok is. Az egészségre különösen előnyös zsírok közé tartoznak a többszörösen telítetlen omega-3 zsírsavak, például az eikozapentaénsav (EPA) és a dokozahexaénsav (DHA). Ezeknek a zsíroknak jó forrásai a tengeri halak, például hering, lazac és makréla.

A DHA zsírsav fontos szerepet játszik az agy működésében, mivel ez jelentős szerepet játszik az olyan jelek összekapcsolásában és közvetítésében, amelyek először a gondolati folyamatokat teszik lehetővé.

Az anyaméhben lévő baba már beépítette az omega 3 zsírsavat az agyába és a retinájába. Ha az anya jól ellátva van az EPA-val és a DHA-val, akkor a gyermek is, mivel az omega-3 zsírsavakat a köldökzsinórján keresztül szállítja a baba számára.

De vajon milyen az alapvető omega-3 zsírsavak szintje a gyerekek és a felnőttek körében? Sajnos, gyakran nem felelnek meg a társadalmi elvárásoknak. Sok ember kevesebb halat eszik, mint az elvárható lenne és a Németek 16%-a egyáltalán nem fogyasztja azt. A gyermekek és a serdülők esetében ez a szintek gyakran el is marad az elvárttól, bár számos tanulmány kimutatta, hogy a gyermekeknek is biztosítaniuk kell az omega-3 zsírsavak megfelelő ellátását.

A probléma: A gyermekek nem különösebben szeretnek halat halat hetente többször is, hogy elérjék az omega-3 zsírsavak ajánlott értékeit. Ezekben az esetekben jó alternatíva lehet a megfelelő étrend-kiegészítők bevitele. Kifejezetten a gyermekek számára készült ízletes krémes vagy Doppelherz Omega-3 FLÜSSIG gyümölcsízzel.

Jód - a pajzsmirigy számára elengedhetetlen

Ugyanúgy, ahogy a folsav terhességi vitaminként ismert, a jód a pajzsmirigyhez és a pajzsmirigy hormonokhoz köthető. A nyomelem az anya és a baba számára is elengedhetetlen.

Terhesség alatt a nők pajzsmirigyhormonok termelése akár 50% -kal is megnövekedhet a kiterjesztett anyagcsere-folyamatok miatt.

A fejlődő baba már a terhesség 12. hetében hormonokat termel a pajzsmirigyben. Ezek a hormonok többek között szükségesek a központi idegrendszer felépítéséhez. Továbbá a baba normál növekedéséhez szükséges a jód.

Most már nyilvánvalóvá válik, hogy miért kell a jódot eljuttatni a gyermek vérkeringésébe. A terhes nőknek 260 μg-os napi bevitelre van szükségük.

Sajnálatos módon még a szokásos mennyiségű 200 μg mennyiséget sem érte el sok ember, a Német Táplálkozástudományi Társaság szerint. Ennek az az oka, hogy mind a növényi, mind az állati eredetű élelmiszerek alacsony jódtartalmúak.

Gazdag jódforrás azonban az óceán. Tengeri halak, mint például a hering, sárga tőkehal, jódban gazdag élelmiszerek. De a tejben és egyéb tejtermékekben is megtalálható ez a nyomelem. Jódot adunk hozzá néhány asztali sóhoz is, amelyet ezután "jódozott asztali sóként" jelöltünk.

Jód az ételekben

(200 μg jódot tartalmaz):

  • 50 g sárga tőkehal

  • 150 g kagyló

  • 400 g tonhal

  • 1 kg spenót

Vigyázat: A tengeri moszat és az algák jódot tartalmaznak. Nem szabad túl sokat enni belőlük, mivel a túlzott mennyiségű jód hosszú távon egészségtelen.