Menu
Kontakt Kívánságlista Keresés
termék
Gyors keresés
  • kiszerelési forma
  • összetevők
  • jellemzők
  • ásványi anyagok
Filter
kiszerelési forma
összetevők
jellemzők
ásványi anyagok
Omega-3 zsírsavak (3 termék)
Doppelherz Omega 3 1400
Doppelherz Doppelherz Omega 3 1400
  • Értékes omega-3 zsírsavakkal 1400 mg tengeri halolaj koncentrált formában
  • Az EPA és a DHA a normál szívműködéshez való hozzájárulásként
  • Az E-vitamin segít megvédeni a sejteket az oxidatív stressztől
Doppelherz Omega 3 family
Doppelherz Doppelherz Omega 3 family
  • Magas az omega-3 zsírsavakban
  • 180 mg DHA-t tartalmaz - az agy építőköve - napi adagként (2 gél tabletta)
  • A gél-tabletták finom citrom ízzűek
Doppelherz Omega 3 halolaj 1000
Doppelherz Doppelherz Omega 3 halolaj 1000
  • Az EPA és a DHA a normál szívműködéshez járul hozzá
  • Kiváló minőség - a szennyező anyagokra szigorúan ellenőrizve
  • 1000 mg tengeri halolaj kapszulánként
  • Az E-vitamin segít megvédeni a sejteket az oxidatív stressztől
Omega-3 zsírsavak

Omega-3 zsírsavak - Sokoldalúság az egészségéért

A táplálkozásunk közvetlen hatással van az egészségünkre. Az omega-3 zsírsavak különösen fontosak ebben az esetben. Különleges növényi olajokban, diófélékben és különösen a tengeri halakban fordulnak elő. Sokan meghallják "zsírsav" kifejezést és rögtön a zsírra gondolnak. De ne aggódj, nagy különbségek vannak.

Először is nagy különbség van a telített és a telítetlen zsírok között. Nem szabad túlságosan sok telítetlen zsírt fogyasztani, ami főleg a húsban és a tejtermékekben fordulnak elő.

Az egészséges anyagcseréhez azonban szükségünk van bizonyos egészséges zsírokra. Ezen  "egészséges" zsírok közé tartoznak a többszörösen telítetlen omega-3 zsírsavak, mindenekelőtt a dokozahexaénsav (DHA) és az eikozapentaénsav (EPA).

Az anyaméhben a még meg nem született gyermeknek már szüksége van az EPA és a DHA fizikai és szellemi fejlődéséhez. Az omega-3 zsírsavak azonban minden korban fontos szerepet játszanak. Ezenkívül nagy jelentőséggel bírnak az agy anyagcseréjében és a normál szívműködésben, és hozzájárulnak a szemek egészségének megőrzéséhez. Nem ok nélkül számítanak  az értékes omega-3 zsírsavak az egészségünk szempontjából sokoldalúnak.

Túl kevés halat fogyasztunk!

Az értékes omega-3 zsírsavak fontos részét képezik egészséges étrendünknek. De sajnos gyakran fogyasztunk telített zsírokat a zsíros húsokkal és húskészítménnyel, miközben nem eszünk elegendő telítetlen zsírsavat.

Különösen a tengeri halak, például a lazac, a makréla és a hering gazdag forrása a többszörösen telítetlen omega-3 zsírsavaknak, az eikozapentaénsavnak (EPA) és dokozahexaénsavnak (DHA).

Az viszont tény, hogy a Német Táplálkozástudományi Társaság szerint sokan kevesebbet fogyasztunk, mint az ajánlott volna. A német állampolgárok 16% -a egyáltalán nem fogyaszt halat. A gyermekeknél és serdülőknél mért értékek sem felelnek meg az ajánlásoknak. 2 halétel elfogyasztása lenne az ideális hetente, de legalább egy.

A tippünk: Mi a helyzet a halak rendszeres vásárlásával a heti termelők piacán? A harcsafilé nagyon ízletes, ezért különösen alkalmas a "kezdő halfogyasztóknak" vagy a gyermekek számára.

Omega-3 EPA és DHA alkalmazásai

Az omega-3 zsírsavak az EPA és a DHA egy igazán sokoldalú nyomelem, és kedvező hatásai egyre többet vizsgálgatják az egészségügy számos területén. Egyes tudósok azt állítják, hogy az emberek különleges fejlődése csak a halak miatt lehetséges.

A normál agyműködéshez:
A tanulásra és koncentrálásra való képességünket az étkezés is befolyásolja.

Az omega-3 zsírsavak különös mértékben hozzájárulhatnak a normál agyműködés fenntartásához, mivel a DHA-tartalom bizonyítottan a legmagasabb az agy metabolikusan aktív területein, mint például a mitokondriumok, a szinapszisok és az agykéreg. A normál agyi anyagcsere előfeltétele tehát a DHA zsírsavak megfelelő aránya az ételben. Az ajánlott napi DHA bevitel 250 mg.

A normál szívfunkcióhoz:
Nem csak a testmozgás, az alvás és a pihenés fontos az egészséges szív számára, hanem a megfelelő táplálkozási rendszer is. A DHA és EPA megfelelő szintje nagy mértékben hozzájárul  a normál szívműködéshez. A 250 mg-os EPA és DHA napi bevitele gyümölcsöző hatással bír.

A normális látáshoz:
A környezetünkből érkező információk körülbelül 80%-a a szemünk útján jut el hozzánk. Ez elegendő ok arra, hogy megvédjük szemünket. Itt is fontos szerepet játszanak az omega-3 zsírsavak, mivel ezek a retina és a fotoreceptorok alkotóelemei. A 250 mg DHA napi bevitele különösen pozitív szerepet játszhat a normális látás fenntartásában.

Terhesség és szoptatás ideje alatt:
A terhesség ideje alatt az omega-3 zsírsavak, az EPA és a DHA nagy hatással van a baba szemének és agyának rendes és egészséges fejlődésére. A DHA zsírsav az agy, az idegszövet és a szem modulja, amely a terhesség vége és a szoptatási időszak alatt helyezkedik el.

Mivel az anya a DHA-t a köldökzsinóron keresztül közvetíti a születendő gyermeke számára, a javasolt 250 mg-os EPA / DHA napi bevitelt meghaladó napi 200 mg-os DHA-felvétel.